Dag 3 zaterdag 18 januari

18 januari 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Toch vroeg wakker,het stormt nog steeds maar de zon schijnt, ontbijt genomen met mooi uitzicht op Kaapstad, onze huur auto wordt tussen 9 en 10 uur gebracht, een vw polo.

Vertrokken naar the waterfront ( haven gebied met winkels en allerlei leuke dingen) hier vertrekt onze fietstour ,gelukkig met ebike en Nederlandse gids,we hebben een privé tour.Onderweg begeeft de fiets van Piet het ,maar ze komen een andere fiets brengen en we vervolgen onze tour die ruim 3 uur duurt.Onderweg ook 3 keer een filmploeg tegen gekomen die films opneemt, in de omgeving van Kaapstad worden veel films opgenomen,ze doen overkomen dat het Amerika is compleet met auto’s met Amerikaanse nummerplaten en hele sets op straat, reden hiervoor is dat het hier veel goedkoper is.

Zo leer je de stad een beetje kennen, maar er is een heeel groot verschil tussen arm en rijk.

Terug naar hotel waar elke middag een high tea met wijn en bubbels is voor de gasten, trouwens al het drinken zit bij de prijs in, je kunt de hele dag wat bestellen , restaurant via hotel gereserveerd(steakhouse) en hotel busje brengt en haalt gasten naar de restaurants in Kaapstad.In het hotel nog een glaasje wijn en water genomen en dan naar bed!