Vrijdag 31 januari Plettenberg bay

31 januari 2020 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

815246E3-61F4-4736-946D-45C3BB788B7255222ED9-014A-4B4E-BDED-C7B206FF1150

Vanmorgen lekker ontbeten, wat heerlijk dat dat buiten kan bij het zwembad, hotel is heerlijk , schoon , mooi verbouwd pand uit 1777, met nieuwe kamers , mooi ingericht, vlak bij strand, maar het vreemde is ,de mensen hier houden niet van op het strand zitten ,je ziet wel wat wandelaars en misschien op heel groot strand 5 parasolletjes, als je wilt, zet het hotel een parasol neer en stoelen, maar niemand doet dat.Op een terras boven de rotsen gezeten met ligbedden, toen ergens anders gaan lunchen met uitzicht op zee, terug naar hotel en bij zwembad gezeten en jose voet massage en teen nagels lakken in Spa, toen al vast koffer pakken.

Vanavond gegeten bij zinsi,  op aanraden van hotel, 12 km verder midden in de bossen , heel mooi ,en lekker.

Overal net buiten de plaatsen liggen de krottenwijken, in en in triest, je hebt ze in verschillende gradaties van kleine stenen hutjes , tot niet meer als wat hout en golfplaten, zonder elektra en stroom, mensen zie je kilometers lopen langs de weg , je vraagt je af waar ze heen gaan want er is echt kilometers niets te zien, vaak dragen de vrouwen nog kinderen of je ziet kleintjes 2 jaar ook al afstanden lopen.

In sommige restaurants zetten ze 5 rand (0,30) bij de rekening op voor goed doel , om kinderen een maaltijd te geven.

Morgen vroeg op, we willen om 6 uur rijden , we moeten ruim 400km, en er is geen snelweg en we willen niet te laat aan komen in kwandee river lodge onze laatste bestemming.

899E1C47-6B81-4AC7-902D-C443D0E9213EF21885C7-8D9E-4760-A70C-346A6988AF26

Van reisblog naar fotoboek