Zondag 19 januari, koud regen en storm

20 januari 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen regen en storm, maar volgens weerbericht zou het beter worden, dus niet het werd in de loop van de dag steeds erger ,Piet heeft een jas bij zich, voor Jose doet een picknikkleed van het hotel ook goed dienst met een sjaal.

Met de auto vertrokken naar cape Point en kaap de goede hoop, langs de ene kant van het schiereiland heen en langs de andere kant terug, ong . 200km.De route ging langs de kust en door de bergen langs false bay, hier komen veel zeehonden en witte haaien voor, langs de kust en op de bergweg zie je hokjes staan met shark watcher hier zitten mensen in die de zee afspeuren naar witte haaien en als ze er één zien gaat er een sirene als waarschuwing voor de surfers,langs leuke dorpjes gekomen en toen bij Boulders beach waar veel pinquens leven , die helemaal niet bang zijn, je moest trouwens wel toegang betalen om het strand op te gaan.

Inmiddels goed nat geregend en verder gegaan naar Kaap de goede hoop,wat inmiddels heel groot natuurpark is,na toegang betaald te hebben ongeveer een half uur gereden naar cape Point, op de parkeerplaats liepen allemaal hele brutale bavianen die door parkeerwachters weggejaagd werden, als ze de kans krijgen trekken ze de antennes en ruitenwissers van de auto, eten trokken ze uit je handen,Je kon hier met een trein kabelbaantje naar boven of lopen, wij hebben toch maar het treintje genomen, heel indrukwekkend uitzicht op de woeste zee ruim 200 meter onder je.in het verleden leden hier veel schepen schipbreuk door de 2 stromingen die hier bij elkaar komen,Atantische  oceaan en Indische oceaan.Hier ook nog een groep Harley rijders gezien.Nog een stukje verder gereden naar kaap de goede hoop, daar waaide je zowat de zee in.

Verder gereden langs de andere kant van het schiereiland, door leuke dorpjes en hoge bochtige bergwegen met mooi uitzicht op de zee,helaas was de beroemde chapmans peak Road afgesloten door het slechte weer, dit moet een mooie weg zijn met veel bochten en wordt veel gebruikt in films en auto reclames.

Nog lekker gegeten , en naar het hotel.