Woensdag 22 januari Kaapstad - bushmans kloof

23 januari 2020 - West Coast DC, Zuid-Afrika

Vroeg vertrokken 8.15 en richting Clanwilliam vertrokken ,snelweg zeer rustig en na ong. 100 km  2 baans, heuvelachtig, aangekomen in Clanwilliam benzine getankt en even boodschap gedaan slaperig stadje 50 jaar terug in tijd,deze streek wordt de rooibos geoogst voor de rooibos thee als enige plek in de wereld, hierna waarschijnlijk geen mobile telefoon meer, nog 45 km naar lodge we moesten even bellen als we uit Clanwilliam wegreden, na 40 km bij hek en ons gemeld , dan nog 8 km naar lodge, manager en ranger  Daniël stonden ons op te wachten ,alles in koloniale stijl, koffers uit gepakt , high tea, gerelaxt , en om 17.00 uur met de jeep mee, hier leeft alleen klein wild springbok , zebra, hartebeast, vanavond speciaal diner??.om 18,45 terug en verzamelen om 19.15 voor diner, met jeeps naar accommodatie in de bergen gebracht, waar een koor ons zingend stond op te wachten, heel sfeervol geen electra , maar alles verlicht door kaarsen en houtvuur buiten en de braai, buiten een drankje gedronken en toen naar binnen waar helverlicht was met 100 kaarzen, we waren met 10 gasten en hebben heerlijk gegeten, tussen het eten door kregen we buiten nog uitleg over de sterren die je hier heel goed kan zien omdat het heel donker is.